Friday, January 3, 2014

NUANSA RINDU

Aku terpesona dalam nuansa senja..
Di saat mentarikan kembali ke peraduan nya..
Saat dimana jumpa pertama dengan mu..
Aku terpesona dalam keanggunan mu yang buat ku terperanga..
Aku terpukau dalam senyummu yang memukau..
Dan kini masih di saat senja..
Bagai di ombak yang di terpa badai..
Sampan kan oleng, nakodanya bingung..
Aku tak tau apa yang harus ku perbuat..
Rindu itu hadirkan resah, Rindu itu gelisah..
Dan rindu itu buat ku gundah..
Sedangkan hadirmu tak di sisi ku..
Bagai berjarak ribuan waktu..
Dan di antara ribuan musim dan iklim..
Tak kan mampu hadir kau dalam seketika..
Aku terdiam dalam tanya..
Adakah kau alami rasa yang serupa..!
Adakah rindu yang kau rasa..!
Atau Cuma aku saja..!
Bagai pungguk rindui purnama..
Terlalu jauh dari panca indra..
Tak kan mampu menggapai menyapanya..
: anggara wijaya

No comments:

Post a Comment