Friday, January 3, 2014

HILANG

Di sini..di kamar yang kecil ini..
Aku menyendiri...sepi....sunyi..
Di sini..di suatu tempat di ulu hati..
Ada sakit, percikan luka, dan sayatan duka..
Sendi-sendi seakan jatuh.. lalu runtuh...
Aku tak mampu untuk tegak..
Aku tak sanggub untuk berdiri..
Di sini..di dekat relung hati..
Ada yang pergi meninggalkan ku sendiri..
Aku masih tak menyangka..
Dan aku masih tak percaya..
Suasana yang baik-baik saja..
Namun kandas oleh dusta..
Ia yang bersama ku..ia yang menemaniku..
Kenapa pergi meninggalkan ku..
Kenapa dah berlabuh ke cinta yang baru..
Aku berharap semua sebatas hayalan semu..
Namun semua harapan kembali ke muara..
Namun semua dugaan hilang dalam kabut..
Bahwa kau telah pergi dan meninggalkan ku..
Jauh..jauh..bahkan dah terlalu jauh..
Dan tak akan mungkin pernah lagi ku sentuh..
:anggara wijaya

No comments:

Post a Comment